Traģēdija 2 cēlienos
Režisors un scenogrāfs – Mārtiņš Eihe
Kostīmu māksliniece – Baiba Litiņa
Kustība – Aigars Apinis
Gaisma – Mareks Lužinskis
Mūzika – Dāvis Burmeisters
Lomās: Rihards Jakovels, Rūta Holendere, Mārtiņš Liepa, Baiba Valante, Ingus Kniploks, Januss Johansons, Inga Apine, Aigars Apinis, Skaidrīte Putniņa, Arnolds Osis, Māris Bezmers, Kārlis Neimanis, Ģirts Rāviņš
Pirmizrāde: 2014. gada 26. oktobris
Šekspīra 450.jubilejas gadā Mārtiņš Eihe iestudē visu laiku slavenāko mīlasstāstu kā mūsdienām tuvinātu notikumu. Varoņi ir pusaudži, kas visasāk uztver netaisnību, visjūtīgāk reaģē uz ierobežojumiem, saredz pasauli tikai melnbaltu, bet tieši tāpēc ir pelnījuši, ka ar viņiem runā godīgi un ar cieņu.
Foto - Matīss Markovskis
Izrādē smēķē
Noskatījos izrādi 22. augustā Rīgā. Protams, ka man neizdosies redzēt "autentisku" Šekspīru, bet vismaz 1. cēliena sākums likās baisi neinteresants. Nevarēju atšīfrēt lugas personāžus...aktieri runāja tik samāksloti, ka taisni jābrīnās...Labs Merkucio, bet Tibalts - nesaprotami muļķīgs tips. Romeo un Džuljeta...nepavisam neatbilst manam priekšstatam par šiem jauniešiem. Esmu redzējusi vairākas filmas un te`ytra iestudējumus, tie bija ciešami, bet šis... Arī tērpu māksliniece, manuprāt, strādājusi par maz. Jāizceļ S. Putniņa, kura vienīgā iznesa savu lomu saprotami un
Esmu sajūsmā!!! Ne mirkli nebija garlaicīgi!!!Beigās asaras un PALDIES, PALDIES, PALDIES! Sen nebiju bijusi tik aizkustināta, keut gāju ar lielu skepsi. BRAVO visiem!
Klausoties "Es nebūšu tad Kapuleti vairs", ienāca prātā, ka Romeo vietā varētu ierunāties Muris Buris. Es ceru, ka Rūtai Dišlerei un Rihardam Jakovelam nejūk. :)
Noskatījos 4.janvāra izrādi, ilgi domāju, vai rakstīt atsauksmi, bet tomēr... Kopumā patika. Paldies aktieriem par drosmi un spēju ticami nospēlēt cīņas ainas (tā kā trenējos cīņas sportā, tad tām pievērsu īpašu uzmanību un tiešām bija labi) Bet... Romeo gan nav tāds Romeo, kura dēļ mirt. Nepārliecināja Jakovels, pārāk vienkāršs, bez dzirksts, bez spējas aizraut sev līdzi dzīvē vai nāvē. Piekrītu iepriekš komentētajam, ka daudz interesantāks bija Māra Bezmera Pariss.
@VDT_LV "Romeo un Džuljeta" drosmīgi un skaisti! Ceru, ka aktieri dzīvi un veseli - tās kaušanās ainas līdz zosādai, cik ticami izskatījās!
Es noticēju tām jūtām, kas virmoja. Paldies aktieriem par tik milzīgu meistarību tik sarežģītā izrādē!
Dažādu R&Dž interpretācijas versiju plakāti, afišas (to kopijas) ceļā uz LMT Mansards zāli mudina saprast, ka arī M.Eihes iestudējums būs versija ar atradumiem un zaudējumiem, bet droši vien ambīciju uzrunāt jaunus cilvēkus. Savā ziņā tāda huligāniska interpretācija - īpaši 1.cēliens - padaudz neķītrību depresīvā vidē - vientulīgos rietumos vai tikpat labi ekonomiski sagrautajā Latvijā (ja neņem tieši vērā stilizētos kovboju un mafiozi tēlus - abas ģimenītes). Paldies Rūtai Dišlerei - teju baleta mākslinieces cienīgs stāvoklis uz klavieru soliņa - garīgi un fiziski izsāpēts. Godīgs Romeo - tāds arī no intervijām šķiet R.Jakovela varonis, tāpēc vairāk saista Māra Bezmera "tirliņš" Pariss sarkanajā žaketītē, kas blakus citām pamatkrāsām personāža tērpos īpaši izceļas uz pelēkā fona. Lai jaunieši lasa R&Dž oriģinālu, noskatās Dzefirelli, citā versijā L.di Kaprio un dodas skatīties VDT stāstu!
Bezgalīgas uzslavas Aigaram Apinim un Mārtiņam Eihe. Izrāde "Romeo un Džuljeta" un kustības tajā ir kaut kas fantastisks! Paldies @VDT_LV
Vakardienas pirmizrāde @VDT_LV Romeo un Džuljeta vnk fantastiska.Ļoti savdabīgs režisora redzējums un teicams,mūsdienīgs tulkojums.Paldies!
Spēcīgs iespaids. Ja nav vēlēšanās skatīt "autentisku" Šekspīru, tad vajadzētu intriģēt. Naidā neizdzīvo nekas... Beidzot pilnasinīgi titulvaroņi un skarba vide. Stils pārliecina.